Uwagi związane z projektowaniem systemu uszynień indywidualnych oraz grupowych w układzie otwartym z ogranicznikami typu TZD.
System zarządzania jakością
W celu lepszego spełniania wymagań naszych Klientów oraz ze względu na ciągłe doskonalenie naszych produktów i usług zdecydowaliśmy się na wprowadzenie w spółce KOLEN systemu zarzadzania jakością. Nasz system zarządzania jakością obejmuje wszystkie obszary pracy nad urządzeniami i aparaturą kontrolno-pomiarową w systemie ochrony ziemnozwarciowej i przeciwporażeniowej, począwszy od projektowania poprzez produkcję i serwis. Od 5 lutego 2020 roku spółka KOLEN posiada certyfikat systemu zarzadzania jakością na zgodność z normą ISO 9001:2015, wydany przez jednostkę certyfikującą TUV-NORD.
Komisja Zasilania IGKM w Luboniu 2019. Ograniczenie prądów błądzących w tramwajowych układach zasilania
Zasilanie tramwajowej sieci trakcyjnej jest podstawowo realizowane w układzie jednostronnym. Stwarza to szereg niekorzystnych czynników w budowie i eksploatacji sieci powrotnej (punktów przyłączenia kabli powrotnych do torów) zapewniających ograniczenie prądów błądzących oraz dopuszczalnych napięć szyny-ziemia.
Firma KOLEN nagrodzona Elektrolaurem Mazowsza
Z przyjemnością informujemy, iż nasza firma została nagrodzona Elektrolaurem Mazowsza im. Kazimierza Szpotańskiego w kategorii Innowacje. Serdecznie dziękujemy za docenienie Impulsowego Miernika Rezystancji IMR-5 oraz naszej działalności.
Zapraszamy na Targi Trako 26-29.09.2017
Nasi experci przedstawią oferowane przez KOLEN zabezpieczenia ziemnozwarciowe, specjalistyczne testery i aparaturę.
UWAGA! Zmiana obudowy i wymiarów testera ciągłości kabli typu TCK-2
Szanowni Państwo! Niniejszym informujemy o zmianie obudowy stosowanej w testerze ciągłości kabli powrotnych typu TCK-2. Producent dotychczas stosowanej obudowy (firma ABB) zaprzestał jej wytwarzania. Będziemy teraz stosowali obudowę typu Mistral (również firmy ABB). Poniżej szkic testera TCK-2 w nowej obudowie.
Semtrak 2016 – Ograniczenie prądów błądzących przez rozdzielenie uziomów systemu energetyki zawodowej od energetyki kolejowej tramwajowej i metra
Aktualnie stosowane standardy zasilania urządzeń kolejowych, tramwajowych i metra przez energetykę zawodową powodują metaliczne połączenie wszystkich tych uziomów między sobą przez żyły powrotne kabli SN lub przewodem PE lub PEN kabli niskiego napięcia. Takie połączenia umożliwiają przepływ prądów błądzących między systemem kolejowym, tramwajowym i metra przez system uziomów energetyki zawodowej. Stwarza to możliwość pojawiania się prądów błądzących na terenie całych aglomeracji, stwarzając zagrożenie elektrokorozją podziemnych instalacji metalowych. W prezentowanym materiale przedstawiony jest sposób zasilania eliminujący takie połączenia.
Semtrak 2016 – Koordynacja ochrony przepięciowej i porażeniowej w sieci trakcyjnej 3 kV
W prezentowanym materiale przedstawione są zasady koordynacji systemu zabezpieczeń ochrony przepięciowej, opartej na beziskiernikowych ogranicznikach przepięć (warystorowych) oraz ochrony ziemnozwarciowej i porażeniowej opartej na tyrystorowych ogranicznikach niskonapięciowych, na modernizowanych liniach kolejowych. Wprowadzone kolejowe normy europejskie poruszają te zagadnienia oddzielnie bez szczegółów ich stosowania, a tym bardziej bez przedstawienia współpracy tych systemów. Odpowiednia koordynacja tych dwóch systemów powinna zapewnić ochronę elektronicznych urządzeń srk zlokalizowanych wzdłuż drogi kolejowej. Przedstawione rozwiązania mają charakter innowacyjny i wymagają sprawdzenia w warunkach poligonowych przyjętych tu rozwiązań.