KOLEN zaprasza na Międzynarodowe Targi Kolejowe TRAKO 19-22 września 2023 na stoisko E45

Międzynarodowe targi TRAKO to największa i najbardziej prestiżowa impreza wystawiennicza w Polsce promująca transport szynowy. Targi te odbywają w cyklu dwuletnim i są doskonałą okazją do spotkań z producentami taboru kolejowego, przewoźnikami, a także dostawcami najnowocześniejszych technologii dla kolei.

KOLEN zaprezentuje tam własne, nowoczesne rozwiązania oraz nowości w ofercie. Zapraszamy na Stoisko E45.

Bezpieczeństwo ludzi i urządzeń zgodne z wymaganiami norm kolejowych

Rozdzielenie uziomów związanych z trakcją elektryczną prądu stałego i przemiennego od uziomów energetyki publicznej – Aktualizacja
Aktualna wersja prezentacji związanej z rozdzieleniem uziomów

Rozdzielenie uziomów w podstacjach trakcyjnych od instalacji uziemiającej Energetyki Publicznej
Dotyczy ogólnych zasad wykonania takiej instalacji

Raport Komisji Technicznej Polskiej Izby Kolei nr 1/2024
Dotyczy prawidłowego funkcjonowania systemu bezpieczeństwa ruchu kolejowego na zelektryfikowanych liniach kolejowych w PKP

Spotkanie członków SEP Skierniewice w firmie EL-IN Sp. z o.o. i prezentacja IMR-6

W dniu 07.06.2024 r. na terenie firmy EL-IN Sp. z o.o. odbyło się spotkanie Członków SEP Skierniewice. Celem spotkania były prezentacje firmy KOLEN w następujących tematach:

1.       Rozdzielenie uziomów związanych z trakcją elektryczną prądu stałego i przemiennego od uziomów energetyki publicznej.

2.       Impulsowy Miernik Rezystancji IMR-6 do pomiaru rezystancji uziomów i innych obwodów rezystancyjnych.

Dodatkowo dołączony jest materiał dotyczący możliwości pomiarowych miernika IMR-6 z 2022 r.

XII Konferencjia naukowo-techniczna JURATA 2023

W dniach 25-27 kwietnia mieliśmy przyjemność uczestniczyć w XII Konferencji naukowo-techniczna w Juracie.

Poniżej prezentujemy artykuł dotyczący problemu występującego w zelektryfikowanym transporcie szynowym, polegającego na wzajemnym oddziaływaniu układów uziomowych systemu zasilania prądu stałego oraz układów uziomowych systemu elektroenergetycznego prądu przemiennego. Rozwiązanie tego problemu jest zawarte w normach kolejowych przedstawiających ogólne zasady budowy instalacji uziemiających w strefie trakcji elektrycznej i sposobu zasilania z systemu energetycznego zapewniające bezpieczeństwo elektryczne i ograniczenie prądów błądzących. Warunkiem bezpieczeństwa jest też zachowanie ciągłości w sieci powrotnej poprzez połączenia międzytokowe i międzytorowe oraz wykonywanie połączeń obejściowych podczas remontu torów.